Jak wiadomo jesteśmy w dalszym ciągu w okresie stanu pandemii co wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Ograniczenia dotyczą różnych dziedzin życia, i skutkują zamkniętymi firmami, galeriami a także i urzędami. Stopniowo rząd luzuje ograniczenia i pomału wracamy na stare tory. Jak zatem wygląda obsługa w Urzędzie Miasta Rzeszowa podczas pandemii ?
Pojawiały się głosy, że UM już pracuje i wszystko można załatwić jak dawniej, tak piszą artykuły i takie plotki się roznoszą ?
Po pierwsze, Urząd Miasta nigdy nie przestał pracować w odróżnieniu od innych gmin, jedyne co się zmieniło to forma tej pracy.
Po drugie, załatwić można większość spraw urzędowych, a te których możliwość załatwienia jest ograniczona zostały odroczone w czasie.
Podsumowując, UM pracuję głównie w trybie zdalnym czyli telefonicznie lub elektronicznie przez maila i ePUAP. Można się jednak też umówić na spotkanie w niektórych kwestiach.
Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach oraz Punkt Informacyjny w Bi1 są nie czynne do odwołania !
Wyjaśnię teraz kilka najczęstszych tematów i podpowiem jak można je załatwić:
Komunikacja:
– odbiór dowodu rejestracyjnego jest możliwy z tak zwanego marszu, czyli przychodzimy z dokumentami i odbieramy według kolejki,
– odbiór praw jazdy i profili kierowców jest możliwy po wcześniejszym telefonicznym umówieniu,
– złożenie dokumentów do rejestracji pojazdu możliwe drogą pocztową, przez ePUAP oraz osobiście. Jeżeli chcemy dostarczyć papierowo to przynosimy wszystkie dokumenty w kopercie do wydziału. Dokumenty przechodzą 1 dniową kwarantanne po czym są sprawdzane. Po weryfikacji pracownik się kontaktuje w celu finalizacji rejestracji,
– złożenie dokumentów do wymiany dowodu rejestracyjnego możliwe przez ePUAP oraz osobiście. Jeżeli chcemy dostarczyć papierowo to przynosimy wszystkie dokumenty w kopercie do wydziału. Dokumenty przechodzą 1 dniową kwarantanne po czym są sprawdzane. Po weryfikacji pracownik się kontaktuje w celu finalizacji rejestracji,
Sprawy obywatelskie
– odbiór dowodu osobistego jest możliwy po wcześniejszym umówieniu się z pracownikiem wydziału,
– złożenie wniosku o dowód osobisty możliwe poprzez ePUAP lub osobiście. Osobiście nie trzeba się umawiać, po prostu przychodzimy i składamy wniosek.
– zameldowanie dokonuje się przez ePUAP lub osobiście. Osobiście należy dostarczyć uzupełniony wniosek, kserokopie dowodu osobistego oraz kserokopie aktu własności nieruchomości. Po 2 dniach kwarantanny pracownik dokonuje meldunku.
– zaświadczenie o zameldowaniu wyłącznie przez ePUAP jako „pismo ogólne do podmiotu publicznego”
Gospodarka Komunalna
– deklaracje na odbiór odpadów komunalnych można składać przez ePUAP lub osobiście. Elektroniczne złożenie możliwe jest wtedy gdy jesteśmy jedynym właścicielem nieruchomości, w innym wypadku trzeba złożyć papierowo. Osobiście deklarację składa się do specjalnej skrzynki zamontowanej przy wejściu do budynku na ul. Hanasiewicza 10.
WAŻNE ! W związku ze zmianami w przepisach od 1 marca 2020 (więcej o zmianach) należy złożyć nowe deklaracje odnośnie odpadów. Każdy właściciel nieruchomości jest do tego zobowiązany, a nowe opłaty obowiązują od 1 marca. Płatności które dokonaliśmy do 10 kwietnia za Marzec powinny być w nowych stawkach.
Jak najszybciej trzeba złożyć deklarację, co pozwoli uniknąć przestoju w odbiorze odpadów
Obsługa w Urzędzie Miasta w innych wydziałach odbywa się głównie zdalnie, istnieje jednak możliwość umówienia się w sprawach pilnych i koniecznych.
Szczegółowa lista telefonów i danych kontaktowych do wydziałów jest dostępna na stronie BIP UM Rzeszowa bip.erzeszow.pl
W razie pytań czy wątpliwości zawsze można przedzwonić na infolinię UM
pod numer 1 77 88 99 00 i dowiedzieć się szczegółów.
Brak komentarzy