MieszkańcyZdrowie

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK)

87wyświetleń

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest to nowa platforma uruchomiona przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Pod bezpłatnym numerem telefonu TPK pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną. TPK oferuje pomoc w weekendy, święta, a także w dni powszednie poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych.

Platforma jest miejscem pierwszego kontaktu w którym mamy możliwość skorzystać z porad profesjonalnej kadry medycznej. Porad udzielają wykwalifikowane pielęgniarki, położne czy też lekarze.

Nie raz zdarzało się, że potrzebowaliśmy nagłej pomocy lekarskiej, porady medycznej czy też po prostu zapomnieliśmy o recepcie na leki które właśnie się kończą. Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest właśnie na takie sytuacje idealna. i do tego w weekendy, święta czy też w godzinach wieczornych.

Ponadto platforma jest dostępna nie tylko w języku polskim ale i kilku innych, a także dla osób niesłyszących. Tak, dokładnie osoby niesłyszące też mają możliwość skorzystania z tych usług. Wystarczy uruchomić wideochat i porozmawiać z medykiem przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Gdzie i kiedy ?

Jest jeden numer dostępny na terenie całego kraju – 800 137 200
Pod tym numerem dyżur pełnią pielęgniarki, położne oraz lekarze czekając na to żeby udzielić pomocy dzwoniącym.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu pracuje:

  • Poniedziałek – Piątek od 18:00 do 8:00 dnia następnego,
  • Soboty, Niedziele oraz Święta całodobowo,
  • Dni ustawowo wolne od pracy od 18:00 do 8:00 dnia następnego.

Jak już wspomniałem infolinia działa w kilku językach, między innymi angielskim, rosyjskim, ukraińskim.

Co konkretnie można załatwić ?

Działanie TPK różni się od tradycyjnej opieki zdrowotnej jedynie formą, jest to rozmowa telefoniczna, a nie w cztery oczy.
Pracownicy TPK w razie potrzeby czy też stwierdzenia takiej konieczności, mogą wystawić e-receptę, e-skierowanie, bądź też e-zwolnienie. Jak tylko uważasz że coś się dzieje, że twój stan zdrowia budzi niepokój, nie wahaj się i zadzwoń – 800 137 200

Podczas rozmowy pracownik oceni czy konsultacja jest wystarczająca czy też nie. W przypadkach bardziej złożonych i skomplikowanych personel może zalecić:

  • wizytę w placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej,
  • kontakt ze swoim lekarzem POZ
  • bądź w przypadkach naprawdę poważnych zaleci wezwanie pogotowia.

Podczas rozmowy w pierwszej kolejności pielęgniarka lub położna zbiorą potrzebne informację odnośnie uprawnień do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej. Potem będzie przeprowadzony wywiad w celu oceny stanu zdrowia. Jeżeli będzie potrzeba dalszej konsultacji pracownik przełączy do lekarza który uzupełni wywiad i zadecyduje co dalej robić.

Podsumowując

  • Teleplatforma Pierwszego Kontaktu działa od Poniedziałku do piątku w godzinach 18:00 – 8:00 następnego dnia oraz w weekendy i święta całodobowo,
  • obsługuje w kilku językach w tym migowym,
  • można korzystać poza godzinami pracy POZ
  • w przypadku nagłego pogorszenia zdrowia gdzie zwykłe leki nie pomagają,
  • gdy stan zdrowia nie pozwala czekać na wizytę u naszego lekarza POZ

Bezpłatny numer TPK – 800 137 200

Więcej informacji na stronie NFZ – nfz.gov.pl

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.