Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest to nowa platforma uruchomiona przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Pod bezpłatnym numerem telefonu TPK pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną. TPK oferuje pomoc w weekendy, święta, a także w dni powszednie poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych.

Platforma jest miejscem pierwszego kontaktu w którym mamy możliwość skorzystać z porad profesjonalnej kadry medycznej. Porad udzielają wykwalifikowane pielęgniarki, położne czy też lekarze.

Nie raz zdarzało się, że potrzebowaliśmy nagłej pomocy lekarskiej, porady medycznej czy też po prostu zapomnieliśmy o recepcie na leki które właśnie się kończą. Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest właśnie na takie sytuacje idealna. i do tego w weekendy, święta czy też w godzinach wieczornych.

Ponadto platforma jest dostępna nie tylko w języku polskim ale i kilku innych, a także dla osób niesłyszących. Tak, dokładnie osoby niesłyszące też mają możliwość skorzystania z tych usług. Wystarczy uruchomić wideochat i porozmawiać z medykiem przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Gdzie i kiedy ?

Jest jeden numer dostępny na terenie całego kraju – 800 137 200
Pod tym numerem dyżur pełnią pielęgniarki, położne oraz lekarze czekając na to żeby udzielić pomocy dzwoniącym.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu pracuje:

  • Poniedziałek – Piątek od 18:00 do 8:00 dnia następnego,
  • Soboty, Niedziele oraz Święta całodobowo,
  • Dni ustawowo wolne od pracy od 18:00 do 8:00 dnia następnego.

Jak już wspomniałem infolinia działa w kilku językach, między innymi angielskim, rosyjskim, ukraińskim.

Co konkretnie można załatwić ?

Działanie TPK różni się od tradycyjnej opieki zdrowotnej jedynie formą, jest to rozmowa telefoniczna, a nie w cztery oczy.
Pracownicy TPK w razie potrzeby czy też stwierdzenia takiej konieczności, mogą wystawić e-receptę, e-skierowanie, bądź też e-zwolnienie. Jak tylko uważasz że coś się dzieje, że twój stan zdrowia budzi niepokój, nie wahaj się i zadzwoń – 800 137 200

Podczas rozmowy pracownik oceni czy konsultacja jest wystarczająca czy też nie. W przypadkach bardziej złożonych i skomplikowanych personel może zalecić:

  • wizytę w placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej,
  • kontakt ze swoim lekarzem POZ
  • bądź w przypadkach naprawdę poważnych zaleci wezwanie pogotowia.

Podczas rozmowy w pierwszej kolejności pielęgniarka lub położna zbiorą potrzebne informację odnośnie uprawnień do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej. Potem będzie przeprowadzony wywiad w celu oceny stanu zdrowia. Jeżeli będzie potrzeba dalszej konsultacji pracownik przełączy do lekarza który uzupełni wywiad i zadecyduje co dalej robić.

Podsumowując

  • Teleplatforma Pierwszego Kontaktu działa od Poniedziałku do piątku w godzinach 18:00 – 8:00 następnego dnia oraz w weekendy i święta całodobowo,
  • obsługuje w kilku językach w tym migowym,
  • można korzystać poza godzinami pracy POZ
  • w przypadku nagłego pogorszenia zdrowia gdzie zwykłe leki nie pomagają,
  • gdy stan zdrowia nie pozwala czekać na wizytę u naszego lekarza POZ

Bezpłatny numer TPK – 800 137 200

Więcej informacji na stronie NFZ – nfz.gov.pl

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.